.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خرد شدن اراضی چالش بزرگ کشاورزی مازندران است
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، خرد شدن و قطعه بندی زمین‌های مرغوب کشاورزی دراستان درسال های اخیر را یکی از چالش‌های مهم بیان کرد.

به گزارش شمال نیوز، حسن عنایتی سه شنبه شب در نشست هم اندیشی توسعه ضریب دانش در بخش کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: این اقدام در راستای حضور فعالانه و استراتژی عمل بخشی به شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی استان برای افزایش بهره‌وری بیشتر تولیدات است.

وی افزود: در مازندران که اولویت و همه برنامه ریزی استان مربوط به بخش کشاورزی است و سالانه بیش از هفت و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید واین استان درتولید برخی محصولات از جمله برنج، مرغ و محصولات زراعی و باغی تأمین کننده اصلی امنیت غذایی کشور وحتی صادرات محور است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، به ضایعات بالای محصولات تولیدی به عنوان یکی از پاشنه آشیل بخش کشاورزی سنتی استان بیان کرد وگفت، به عنوان نمونه کسری سالانه کشور به برنج براساس سرانه جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار تن است درحالی که بیش از ۳۰۰ هزار تن این محصول درفرایند برداشت وتبدیل شالی به برنج سفید به علت نبود صنایع تبدیلی استاندارد هدر رفت وضایعات تبدیل می‌شود.

عنایتی همچنین با بیان اینکه هزینه سرانه تولید در مازندران به مراتب بالا است، و همزمان حضور شرکت‌های علمی و تحقیقانی نیز دراین بخش کم رنگ است، خواستار حضور جدی تر فعالان شرکت‌های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی برای کمبود نیازهای صنایع تکمیلی بخش کشاورزی استان شد. وی افزود: باید حمایت‌های ویژه در امر وارد کردن علم و دانش به بخش کشاورزی باید صورت گیرد تا افزایش و بهره برداری ارتقا داده شود.

وی ادامه داد: نیازهای بخش کشاورزی استان گستردگی زیادی در بخش مختلف دارد، که برای جبران کمبودها و ارتقای این بخش‌ها باید دانشگاهیان و مراکز تحقیقاتی ورود جدی تری داشته باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، خرد شدن و قطعه بندی زمین‌های مرغوب کشاورزی دراستان درسال های اخیر را یکی از چالش‌های مهم بیان کرد

و گفت: متأسفانه این وضعیت به هرشکلی با تغییر نسل افراد در معرض خطر است وهمه تلاش متولیان امر این هست که حداقل وضع موجود بخش کشاورزی استان حفظ شود. با ورود شرکت‌های دانش بنیان باید با تکنولوژی در بازمهندسی و تولید ماشین آلات کشاورزی و کشاورزی هوشمند برویم که بتوانیم با حداقل وضع موجود بخش کشاورزی، بتوانیم بهره وری وتولید محصول را بیشتر وبا کیفیت داشته باشیم.

وی یادورشد، هرچه کالای باکیفیت تولید کنیم بهتر می‌توانیم سرپا بمونیم واز مراکز پژوهشی علمی و تحقیقاتی و دانش آموختگان و دانشگاهی هم این انتظار ودرخواست هست./مهر

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.035 seconds.